Teoretycznie nie było powodu, aby w Szanghaju czekały nas jakiekolwiek nowe ciekawe elementy. Obiekt dopiero co wrócił do kalendarza po pięciu latach przerwy, a na dodatek w weekend rywalizowano zaledwie z godziną treningów. Mimo to niektóre zespoły odważyły się i wprowadziły zaskakujące poprawki. Najwięcej nowości przywiozły Mercedes, Alpine oraz Haas, z kolei połowa stawki nie przygotowała niczego nowego.
Nieoczekiwane ulepszenia Mercedes i Alpine zaskakują
Niemieccy inżynierowie zaserwowali fanom nowości w obrębie systemu HALO. Po obu jego stronach zamontowali małe owiewki, których zadaniem jest poprawa przepływu powietrza w kierunku tylnego skrzydła. Poza tym, George Russell otrzymał nowe komponenty silnikowe - jednostkę spalinową, turbinę, MGU-H oraz MGU-K.
Tymczasem zespoły Alpine nie próżnował i przygotował dla Estebana Ocona cały pakiet ulepszeń podłogi. Zmieniona główna część, płotki oraz krawędzie mają nie tylko poprawić obieg powietrza, lecz także zwiększyć siłę docisku bolidu Francuza. Co więcej, Ocon będzie jeździł na nowym, lżejszym podwoziu.
Innowacje w postaci geometrycznych zmian w obrębie HALO przygotowali również inżynierowie Williamsa. Podobnie jak w Mercedesie, ma to na celu optymalizację przepływu w stronę tylnego skrzydła. Poza tym, Alex Albon otrzymał kolejne nowe części skrzyni biegów.
Haas przyśpiesza wprowadzenie ważnych aktualizacji
Od kilku tygodni plotkowano o kompletnym pakiecie zmian w bolidzie Haasa, który pierwotnie miał nowości zobaczyć na torze w Imoli. Finalnie udało się zespołowi przyspieszyć i przywieźć usprawnienia do Chin. Co więcej, opracowano je nie tylko dla Kevina Magnussena, ale również dla Nico Hulkenberga.
Podczas treningu Duńczyk i Niemiec porównywali skuteczność zmian w osłonie silnika, kanałów hamulcowych, płotków, krawędzi podłogi oraz obudowie lusterek. Zmodyfikowane elementy mają przynieść korzyści w postaci lepszego opływu powietrza i niższego oporu aerodynamicznego. Kierowcy Haasa dostali również nowe układy wydechowe.
- Osłona silnika
- Okolice tylnych kanałów hamulcowych
- Płotki i krawędzie podłogi
- Obudowa lusterek
Czytaj więcej: Zaskakujące zdjęcia z testów Pirelli na Suzuce - finał kończy sezon
Ferrari, Red Bull i inni bez nowości w Szanghaju
Według oficjalnego raportu Formuły 1, aż pięć ekip - Ferrari, Red Bull, McLaren, Aston Martin oraz Stake Sauber - nie przygotowało żadnych ulepszeń na chiński weekend. Warto jednak odnotować, że obaj kierowcy Saubera dostali nowe układy wydechowe, a Zhou Guanyu dodatkowo trzecią skrzynię biegów.
Z kolei zwolennicy Alpine nie mogą czuć się niedocenieni, gdyż zespół ten nie zgłosił nowości. Podobnie jak Ferrari, Red Bull czy McLaren - oni nie zdecydowali się na instalację jakichkolwiek modyfikacji w Szanghaju.
- Ferrari
- Red Bull
- McLaren
- Aston Martin
- Stake Sauber