Te zespoły przywiozły do Chin niespodzianki! Nie uwierzysz, co się wydarzyło na koncertach

Te zespoły przywiozły do Chin niespodzianki! Nie uwierzysz, co się wydarzyło na koncertach
Autor Kewin Kamiński
Kewin Kamiński22.04.2024 | 3 min.

Teoretycznie nie było powodu, aby w Szanghaju czekały nas jakiekolwiek nowe ciekawe elementy. Obiekt dopiero co wrócił do kalendarza po pięciu latach przerwy, a na dodatek w weekend rywalizowano zaledwie z godziną treningów. Mimo to niektóre zespoły odważyły się i wprowadziły zaskakujące poprawki. Najwięcej nowości przywiozły Mercedes, Alpine oraz Haas, z kolei połowa stawki nie przygotowała niczego nowego.

Nieoczekiwane ulepszenia Mercedes i Alpine zaskakują

Niemieccy inżynierowie zaserwowali fanom nowości w obrębie systemu HALO. Po obu jego stronach zamontowali małe owiewki, których zadaniem jest poprawa przepływu powietrza w kierunku tylnego skrzydła. Poza tym, George Russell otrzymał nowe komponenty silnikowe - jednostkę spalinową, turbinę, MGU-H oraz MGU-K.

Tymczasem zespoły Alpine nie próżnował i przygotował dla Estebana Ocona cały pakiet ulepszeń podłogi. Zmieniona główna część, płotki oraz krawędzie mają nie tylko poprawić obieg powietrza, lecz także zwiększyć siłę docisku bolidu Francuza. Co więcej, Ocon będzie jeździł na nowym, lżejszym podwoziu.

Innowacje w postaci geometrycznych zmian w obrębie HALO przygotowali również inżynierowie Williamsa. Podobnie jak w Mercedesie, ma to na celu optymalizację przepływu w stronę tylnego skrzydła. Poza tym, Alex Albon otrzymał kolejne nowe części skrzyni biegów.

Haas przyśpiesza wprowadzenie ważnych aktualizacji

Od kilku tygodni plotkowano o kompletnym pakiecie zmian w bolidzie Haasa, który pierwotnie miał nowości zobaczyć na torze w Imoli. Finalnie udało się zespołowi przyspieszyć i przywieźć usprawnienia do Chin. Co więcej, opracowano je nie tylko dla Kevina Magnussena, ale również dla Nico Hulkenberga.

Podczas treningu Duńczyk i Niemiec porównywali skuteczność zmian w osłonie silnika, kanałów hamulcowych, płotków, krawędzi podłogi oraz obudowie lusterek. Zmodyfikowane elementy mają przynieść korzyści w postaci lepszego opływu powietrza i niższego oporu aerodynamicznego. Kierowcy Haasa dostali również nowe układy wydechowe.

  • Osłona silnika
  • Okolice tylnych kanałów hamulcowych
  • Płotki i krawędzie podłogi
  • Obudowa lusterek

Czytaj więcej: Zaskakujące zdjęcia z testów Pirelli na Suzuce - finał kończy sezon

Ferrari, Red Bull i inni bez nowości w Szanghaju

Zdjęcie Te zespoły przywiozły do Chin niespodzianki! Nie uwierzysz, co się wydarzyło na koncertach

Według oficjalnego raportu Formuły 1, aż pięć ekip - Ferrari, Red Bull, McLaren, Aston Martin oraz Stake Sauber - nie przygotowało żadnych ulepszeń na chiński weekend. Warto jednak odnotować, że obaj kierowcy Saubera dostali nowe układy wydechowe, a Zhou Guanyu dodatkowo trzecią skrzynię biegów.

Z kolei zwolennicy Alpine nie mogą czuć się niedocenieni, gdyż zespół ten nie zgłosił nowości. Podobnie jak Ferrari, Red Bull czy McLaren - oni nie zdecydowali się na instalację jakichkolwiek modyfikacji w Szanghaju.

  • Ferrari
  • Red Bull
  • McLaren
  • Aston Martin
  • Stake Sauber

Najczęściej zadawane pytania

Nowości wprowadzone przez zespoły Formuły 1 na tor w Szanghaju to przede wszystkim zmodyfikowane elementy aerodynamiczne, takie jak owiewki przy systemie HALO, zmiany geometrii w kształcie podłogi, płotek czy obudowy lusterek. Celem tych ulepszeń jest poprawa opływu powietrza i zmniejszenie oporu aerodynamicznego.

Najwięcej nowości przygotowały zespoły Mercedes, Alpine oraz Haas. Mercedes i Williams skupiły się na modyfikacjach wokół systemu HALO, Alpine wprowadził duży pakiet aktualizacji podłogi dla Estebana Ocona, a Haas przyśpieszył wdrożenie kompleksowych ulepszeń aerodynamicznych.

Skuteczność wprowadzonych zmian będzie można ocenić dopiero po przeanalizowaniu danych zebranychna torze oraz wynikach wyścigów. Jednak już sam fakt, że zespoły zdecydowały się na modyfikacje, pokazuje, że upatrują w nich potencjał do poprawy osiągów swoich bolidów.

Nie, pięć zespołów - Ferrari, Red Bull, McLaren, Aston Martin oraz Stake Sauber - nie zgłosiło żadnych ulepszeń na chiński weekend wyścigowy. Niektóre z nich, jak Sauber, wprowadziły jedynie drobne zmiany w zakresie komponentów silnikowych czy skrzyni biegów.

Przyczyny, dla których niektóre zespoły nie zdecydowały się na większe modyfikacje, mogą być różne - od braku czasu na przygotowanie aktualizacji po świadome utrzymanie obecnej specyfikacji bolidu, jeśli uznano ją za wystarczająco konkurencyjną na dany tor. Ostateczne decyzje zależą od indywidualnych strategii i ocen każdej ekipy.

5 Podobnych Artykułów:

  1. Jakie silniki napędzają bolidy F1? Odkrywamy tajniki
  2. Williams przerażony decyzją organizatorów Grand Prix w Miami
  3. Funkcyjne testy zderzeniowe samochodu Famin: aktualne wyniki oceniane przez zespół
  4. Formuła 1 a nowe technologie: Elektryczne bolidy w przyszłości?
  5. Czy Formuła 1 jest naprawdę sportem ekstremalnym?
tagTagi
shareUdostępnij
Autor Kewin Kamiński
Kewin Kamiński

Jestem zapalonym kibicem Formuły 1. Na blogu publikuję ciekawe informacje ze świata F1. Dzielę się moją pasją do tego sportu pisząc o zawodnikach, bolidach i torach wyścigowych.

Oceń artykuł
rating-fill
rating-fill
rating-fill
rating-fill
rating-fill
Ocena: 0.00 Liczba głosów: 0

Komentarze (0)

email
email

Polecane artykuły